Signal
Publié : 20 sept. 2006, 00:11
Bonsoir tout le monde,
Je suis un SKYPER récent et un SKYPEFRER encore plus récent. J'ignore si je tape le bon message au bon endroit, il me semble que oui.
Voici mon problème. J
e travaille sur Windows XP professionnal.
J'ai téléchargé SPYKE dernière version.
J'ai fait le test de Calling qui s'est avéré positif.
Mais lorsque j'appelle un fixe ou une amie SKYPER(+E au féminin ?) je reste en communication pendant un temps court entre 18 et 40 secondes, puis la communication s'arrête.
Je n'entends plus mon interlocuteur et il ne m'entend plus.
Puis arrive le message :"Exclu de l'appel"
Puis, et cela me semble important, à ce moment ma connexion WiFi (Live box orange) est aussi déconnectée. Puis quelques secondes plus tard elle se remet en route et si j'appelle à nouveau le cycle continue.
Mon fils lui aussi SKYPER, est branché sur la même live box et il a une communication absolument parfaite.
J'ai envoyé un mail à SKYPE qui m'a transmis le message ci-dessous*, dont je n'ai compris qu'une partie infime, mais que je soumets à votre sagacité, ce message pouvant aider nos "spécialistes".
Voilà si quelqu'un peut me guider sur la voie de la sagesse Skypienne, j'en serai très heureux.
Merci d'avance
Patrick/CYRANO
*Hello SEYER,
Thank you for contacting Skype Support.
First, make sure you are using the most recent version of Skype (download available from <a href='http://skype.com/download/)' target='_blank'>http://skype.com/download/)</a>.
Make sure all your PC's drivers are up-to-date (sound, video, motherboard controllers etc - please contact the manufacturers of your hardware for updated drivers).
Please, make sure your firewall/router is not blocking Skype in any way. Try opening UDP traffic both ways to both the port found in Skype's top menu: Tools > Options > "Connection" window; tick the option to use the ports 80 & 443.
For firewall settings please see our Firewall Guide: <a href='http://www.skype.com/help/guides/firewall.html' target='_blank'>http://www.skype.com/help/guides/firewall.html</a>
Another way of improving quality is to shut down any file sharing applications or internet software that consumes a lot of bandwidth. If you are downloading files at the same as using Skype call quality will be greatly diminished.
Also a manual refresh in Skype's data traversal information can be helpful:
The procedure is as follows:
NB! Showing hidden folders and files has to be turned on: please navigate to My Computer > Tools > Folder Options > View. Once there, please make sure that the option "Show Hidden Files and Folders" is enabled.
* Close Skype
* Locate the shared.xml file found in
C:\Documents and settings\Your Windows Username\Application data\Skype\shared.xml
* Delete shared.xml
* Start Skype (shared.xml will be recreated).
If the problem persists, please use our Sound Setup Guide to make sure your audio settings are correct:
<a href='http://www.skype.com/help/guides/soundsetup.htm' target='_blank'>http://www.skype.com/help/guides/soundsetup.htm</a>
Best regards,
Anniki | Technical Support Skype
Get Skype for free from <a href='http://www.skype.com' target='_blank'>http://www.skype.com</a>
We're hiring <a href='http://jobs.skype.com' target='_blank'>http://jobs.skype.com</a>
--- Original Message ---
From: SEYER <pas de mail en lecture directe>
Received: 9/17/2006 8:55:31 PM GMT Standard Time (GMT - 0:00 )
To: pas de mail en lecture directe
Subject: GQW: Connexion stops after 32 seconds
Name: SEYER
Skype Name: schmurzy
E-mail: pas de mail en lecture directe
Subject: Connexion stops after 32 seconds
Message:
-----------------------------------------------------------------------
After about 30 seconds discussion the connecxion stops.
What can I do ?
Thanks for your answer
Pat
-----------------------------------------------------------------------
Skype Version: 2.5.0.141
Browser: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1)
IP address: 82.122.135.98
Department: Technical Problems
------ Please do not remove your unique tracking number! ------
<<#330719-440615#>>
Je suis un SKYPER récent et un SKYPEFRER encore plus récent. J'ignore si je tape le bon message au bon endroit, il me semble que oui.
Voici mon problème. J
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J'ai téléchargé SPYKE dernière version.
J'ai fait le test de Calling qui s'est avéré positif.
Mais lorsque j'appelle un fixe ou une amie SKYPER(+E au féminin ?) je reste en communication pendant un temps court entre 18 et 40 secondes, puis la communication s'arrête.
Je n'entends plus mon interlocuteur et il ne m'entend plus.
Puis arrive le message :"Exclu de l'appel"
Puis, et cela me semble important, à ce moment ma connexion WiFi (Live box orange) est aussi déconnectée. Puis quelques secondes plus tard elle se remet en route et si j'appelle à nouveau le cycle continue.
Mon fils lui aussi SKYPER, est branché sur la même live box et il a une communication absolument parfaite.
J'ai envoyé un mail à SKYPE qui m'a transmis le message ci-dessous*, dont je n'ai compris qu'une partie infime, mais que je soumets à votre sagacité, ce message pouvant aider nos "spécialistes".
Voilà si quelqu'un peut me guider sur la voie de la sagesse Skypienne, j'en serai très heureux.
Merci d'avance
Patrick/CYRANO
*Hello SEYER,
Thank you for contacting Skype Support.
First, make sure you are using the most recent version of Skype (download available from <a href='http://skype.com/download/)' target='_blank'>http://skype.com/download/)</a>.
Make sure all your PC's drivers are up-to-date (sound, video, motherboard controllers etc - please contact the manufacturers of your hardware for updated drivers).
Please, make sure your firewall/router is not blocking Skype in any way. Try opening UDP traffic both ways to both the port found in Skype's top menu: Tools > Options > "Connection" window; tick the option to use the ports 80 & 443.
For firewall settings please see our Firewall Guide: <a href='http://www.skype.com/help/guides/firewall.html' target='_blank'>http://www.skype.com/help/guides/firewall.html</a>
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Also a manual refresh in Skype's data traversal information can be helpful:
The procedure is as follows:
NB! Showing hidden folders and files has to be turned on: please navigate to My Computer > Tools > Folder Options > View. Once there, please make sure that the option "Show Hidden Files and Folders" is enabled.
* Close Skype
* Locate the shared.xml file found in
C:\Documents and settings\Your Windows Username\Application data\Skype\shared.xml
* Delete shared.xml
* Start Skype (shared.xml will be recreated).
If the problem persists, please use our Sound Setup Guide to make sure your audio settings are correct:
<a href='http://www.skype.com/help/guides/soundsetup.htm' target='_blank'>http://www.skype.com/help/guides/soundsetup.htm</a>
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--- Original Message ---
From: SEYER <pas de mail en lecture directe>
Received: 9/17/2006 8:55:31 PM GMT Standard Time (GMT - 0:00 )
To: pas de mail en lecture directe
Subject: GQW: Connexion stops after 32 seconds
Name: SEYER
Skype Name: schmurzy
E-mail: pas de mail en lecture directe
Subject: Connexion stops after 32 seconds
Message:
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After about 30 seconds discussion the connecxion stops.
What can I do ?
Thanks for your answer
Pat
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